FAQ Bekijk de veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw kapotte iPhone of MacBook? Bekijk of het antwoord daarop bij de veelgestelde vragen staat. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Algemeen
Moet ik een afspraak maken als ik langs wil komen?

Ja wij werken namelijk vanuit huis op afspraak. Hierdoor zijn reparaties beter in te plannen en ben je korter je geliefde Oog Appel kwijt!

Hoelang ben ik mijn iPhone of MacBook kwijt voor reparatie?

Gezien wij op afspraak / opgestuurde reparatie werken gaat dit gelukkig vrij snel. Wij weten namelijk als geen ander dat jij niet lang zonder jouw Oog Appel kan! De meeste iPhone reparaties zitten dan ook tussen de 1 á 8 uur (1 werkdag) en bij een MacBook gemiddeld tussen de 1 á 5 werkdagen. Dit is zonder de eventuele verzendtijd en gerekend vanaf het moment dat het onderdeel op voorraad is. Zo niet dan hebben wij deze de volgende werkdag al vaak voor je binnen en kun je je iPhone of MacBook op afgesproken tijdstip/dag langsbrengen. Mocht het probleem Complex zijn zoals een moederbord reparatie dan ligt de reparatie tijd gemiddeld tussen de 1 á 10 werkdagen.

Moet ik een Back-Up maken van mijn iPhone of MacBook?

Ja dit raden wij ten zeerste aan voor reparatie en versturen. Indien het alleen om een scherm of accu vervanging gaat etc. dan blijft je data gewoon aanwezig. Echter in sommige gevallen zoals bij een moederbord reparatie dient soms je Apple apparaat compleet gewist te worden en te worden voorzien van nieuwe Software. Hierbij word het complete apparaat gewist. Uiteraard doen wij dit in overleg. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele Data verlies indien er een complicatie optreedt bij bijvoorbeeld een moederbord reparatie. Gelukkig is dit vrijwel nooit het geval en repareren wij je Oog Appel! ;)

Is mijn iPhone nog waterdicht na reparatie?

Je iPhone is na reparatie niet meer waterdicht. Wel vervangen wij indien nodig de water/stof sealing van je iPhone in de hoop dat ie toch nog in de toekomst tegen een klein ongelukje kan. Echter kunnen wij dit niet garanderen en adviseren wij ten alle tijden dit niet te testen.

Waarom moet ik mijn wachtwoord / toegangscode doorgeven?

Deze hebben wij nodig om jouw Oog Appel tijdens en na reparatie volledig op functionaliteit te kunnen testen. Dit is namelijk erg belangrijk om te zien of de problemen zijn verholpen na reparatie. Wij zullen ten alle tijden discreet omgaan met de informatie die op je Apple apparaat aanwezig is en gebruiken je wachtwoord / toegangscode enkel voor test doeleinden en zullen dit nooit delen met derden.

Garantie
Hoelang heb ik garantie op de reparatie?

Op de uitgevoerde reparatie met het betreffende vervangende onderdeel geven wij 3 maanden Garantie. Deze garantie geldt niet voor defecten aan onderdelen of moederbord componenten die in een later stadium kunnen ontstaan en waarvoor geen reparatie is aangevraagd en tevens niet voor barsten in het glas of lcd, vocht-,val- of stootschade. Voor meer informatie Klik hier

Contact Hulp nodig?

Te bereiken op:
Maandag  10:00 - 18:00
Dinsdag  10:00 - 18:00
Woensdag  10:00 - 18:00
Donderdag  10:00 - 18:00
Vrijdag  10:00 - 18:00
Het Appellab